sůl růžová

11 přínosů konzumace himálajské soli


Sůl je součástí našeho života každý den. Sůl bohužel přijímáme v nadbytečném množství, je však pro naše zdraví velmi důležitá a neměli bychom ji vynechávat. Mimo jiné si vzpomeňme na známou pohádku, jídlo bez soli by nám asi moc nechutnalo.

Jak vybrat správnou sůl?

Běžná kuchyňská sůl, která se nejčastěji objevuje v našich kuchyních a restauracích po celém světě, má jen málo společného s přírodní solí. Tato sůl je obvykle vysoce rafinovaná. Je to téměř čistý chlorid sodný (97% nebo více), s přídavkem dalších látek, jako je fluor, jód a protispékavé látky.

Existují však i jiné typy solí, jako je sůl mořská nebo himalájská sůl, které mají neuvěřitelné zdravotní výhody.

Růžová himálajská sůl

Dnes se zaměřím na sůl himálajskou. Himalájská sůl pochází z nejčistších oblastí ukrytých v horách. Těží se z hlubokých dolů, které patří k největším a nejstarším na světě. Byla ukryta miliony let v podzemí bez vlivu vnějšího prostředí.
Himalajská sůl, obsahuje 84 přírodních prvků a minerálů, které jsou životně důležité pro naše zdraví, včetně hořčíku, draslíku, vápníku, fosforu a železa. Ve stopovém množství jsou také obsaženy zinek, selen, jód, měď a další. Růžová barva způsobuje obsah malého množství oxidu železa.

Obecně lze říci, že himálajská sůl je zdravější, protože neobsahuje žádné přidané chemické látky.
Obvykle se dá koupit v různé hrubosti nebo jako velké bloky, které mohou být použity jako grilovací kámen. Bez ohledu na formu, vždy obsahuje cenné látky.

Zdravotní přínosy užívání himalájské soli

Některé z výhod používání himálajské soli zahrnují:

  1. kontroluje hladinu vody ve vašem těle

  2. reguluje krevní tlak.

  3. vyrovnává pH organismu.

  4. pomáhá při regulaci hladiny cukru v krvi

  5. napomáhá vstřebávání živin ve střevním traktu,a tak dodává tělu dostatečnou energii

  6. podporuje zdraví cév, pevnost kostí a dýchací funkce

  7. zabraňuje svalové křeči

  8. vyživuje ledviny a žlučník

  9. reguluje zdravý spánek

  10. oddaluje známky stárnutí

  11. podporuje vaše libido

Seznam zní opravdu úžasně a mluví o prospěšnosti himálajské soli. Nicméně Dr. Helen Smith Auckland Holistic Medical Center píše, že tato sůl může obsahovat i stopy hliníku, olova a některých toxických kovů, což je ale pravděpodobné riziko u jakékoliv soli.

Himálajská sůl versus kuchyňská sůl

Kuchyňská sůl je vysoce rafinovaná a jsou z ní odstraněny stopové prvky a minerály. Je-li sůl, kterou užíváme, téměř čistý chlorid sodný, vnímá ji naše tělo jako vetřelce a snaží se jí zbavit.

Pro tělo je to ale velmi těžké, proto způsobuje podráždění tkáně, zadržování vody a tím i vysoký krevní tlak. Při pravidelné konzumaci takové soli, naše tělo ztrácí obrovské množství energie k udržet rovnováhy tekutin.
Studie ukázaly, že pro každý gram chloridu sodného (kuchyňské soli), který sníme, naše tělo použije asi 20 krát větší množství buněčné vody, aby ji neutralizovalo. Tento odvod vody může vést k různým zdravotním problémům včetně revmatismu, artritidy, dny, ledvinových a žlučníkových kamenům a celulitidy.

Himálajská krystalická sůl na druhé straně organismus nezatěžuje. Pro tělo je snadno zpracovatelná bez bez ztráty energie. Naopak, tato sůl pomáhá tělu od napětí a má příznivý vliv na funkci nervového systému.

Kolik konzumovat himálajské soli?

Jako u každé soli, je třeba sledovat příjem sodíku. Himálajská sůl pro nás může být velmi dobrá, přesto jí nemůžeme konzumovat příliš. Himálajská sůl je stále především zdrojem sodíku. Ten je příčinou zadržování vody v těle, nadměrná konzumace vede k dalším zdravotním problémům – vysoký krevní tlak a srdeční choroby.
Zatímco American Heart Association nedoporučuje více než 1,500 mg sodíku denně (tělo může fungovat už při 500 mg sodíku denně), průměrný Američan spotřebuje asi 5000 mg, což je samozřejmě znepokojující.
Čtvrt lžičky himalájské soli obsahuje asi 500 mg sodíku.

A co jód?
Pár slov o jódu. Jód je důležitý pro správnou funkci štítné žlázy. Jsme odkázáni na příjem jódu v potravinách, proto je kuchyňská sůl o jód obohacována.
Himalájská sůl neobsahuje tolik jódu, aby byly splněny požadavky našeho těla. Proto je třeba konzumovat jiné potraviny bohaté na jód jako jsou mořské řasy, ryby (sleď, sardinky, losos), určité množství jódu obsahují fenykl, špenát, česnek a mrkev, kešu ořechy a arašídy.

Originální článek: http://www.healthyandnaturalworld.com


 

_vyr_61himaljaska-sul-jemna1kg

Sůl himalájská jedlá růžová jemně mletá 1000g

Její výhodou je přirozený obsah velkého množství minerálů a stopových prvků v přirozené podobě. Ložisko soli se nachází v Pákistánu mezi pohořím Himaláje a řekou Indus. Je to oblast s jednou z nejkvalitnějších solí na světě. Tato sůl je až 500 miliónů let stará.

Je mimořádně čistá a díky tomu je určena k okamžitému použití člověkem. Těží se ručně, je omývána a sušena na slunci.

Složení: kamenná sůl

Země původu: Pákistán, Himálaje

Minimální trvanlivost do: při skladování v suchu neomezeně

Neobsahuje žádné chemické příměsi, bez přidaného jódu.

Vhodná pro každodenní použití.

Cena v eshopu: 69,- Kč   KOUPIT